דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דלת שלא ניתנת לפריצה - יש דבר כזה? 

מאת    [ 04/08/2013 ]

מילים במאמר: 607   [ נצפה 3533 פעמים ]

התשובה הקצרה היא כמובן לא. אין דלת כזאת ולא משנה איזה מנעול מותקן בה, הרי גם כספות של בנקים ניתן לפרוץ.

 והנה התשובה הארוכה שבסופה גם טיפים למניעת פריצה.

 ונתחיל באנקדוטה מתוך הספרים של טרי פראצ'ט, סופר פנטזיה. בספרים שלו על "עולם הדיסק", הוא מתאר עולם שבו יש גילדות שונות ומשונות, כמו למשל גילדת מתנקשים, גילדת ליצנים ואף גילדת גנבים. כל מה שאזרח שומר חוק צריך לעשות, זה לשלם סכום קבוע מדי חודש לגילדת הגנבים כדי לקבל את הבטחת הגילדה שלא יפרצו לביתו...

 אצלנו המצב שונה כמובן... לפי הלישכה המרכזית לסטטיסטיקה, 2012 היו כ-28,000 מקרי פריצה לבתים בישראל, פריצה כל 18 דקות בממוצע! זאת למרות שברוב הבתים מותקנת דלת ביטחון (פלדלת) בדלת הכניסה. עם זאת יש לזכור שדלתות בטחון נועדו רק על מנת לעכב את הפריצה, ולא בהכרח למנוע אותה.

 כדי לנסות למנוע את הפריצה חשוב להבין מה עובר לפורצים בראש:

 1)      כמה מאמץ יהיה מוכן הפורץ להשקיע בפריצת הדלת - זה תלוי בערכו של הרכוש שהוא חושב או יודע שיש ברשותכם (על סמך מידע מוקדם שהגיע לידיו). בית עם יצירות אומנות או תכשיטים למשל, יהיה מועד לפריצה מתוחכמת, כזאת שתדרוש זמן, תכנון מראש, ואף השקעה באמצעי פריצה מתוחכמים מצד הפורץ, שהרי השלל המחכה בבית כדאי לו.

2)      כמות הרעש שניתן לעשות במהלך הפריצה - הפורץ יכול לקרוע את הדלת מהמסגרת שלה עם מוט ברזל, לקדוח את הצילינדר ולשבור אותו עם פטיש. פריצה אלימה כזאת מהירה יותר מפריצה שקטה, אך רועשת מאוד כמובן, ומותנית בכך שהדיירים לא ימצאו בבית. פריצה כזאת תתוזמן לשעות הבוקר למשל, כשגם רוב השכנים אינם בבית. (בכלבוטק בדקו כמה זמן לוקח לפרוץ דלתות ביטחון בפריצה רועשת)

3)      פריצה מזדמנת – אחת מכל חמש פריצות היא פריצה מזדמנת. במקרה כזה, הפורץ מנצל פירצה כלשהי, כמו חלון פתוח, דלת לא נעולה, מפתח שהוחבא מתחת לשטיח הכניסה וכו', כמובן שבמצב כזה, הדלת לא תעכב את הפורץ כלל.

רוב דלתות הביטחון בארץ העומדות בתקן, אמורות לעכב את הפורץ במשך 3 דקות. זה הכל. דלת ביטחון בעצם נועדה להקשות על הפורץ מספיק, כדי שידרשו לו יותר משלוש דקות לפרוץ את הדלת (בפריצה רועשת שבה נעשה שימוש בכלים כמו מוט ברזל) ובכך יגדלו הסיכויים שיתפס.

 אז בשביל מה צריך דלת ביטחון?

 הרי אין כמעט שום הבדל בין הדלתות השונות שנמכרות בארץ, ואת כולן ניתן לפרוץ תוך כמה דקות. למה לשלם 2,000 ש"ח ויותר כדי להתקין דלת כזאת? התשובה היא שדלתות ביטחון הפכו לסטנדרט כמעט בכל בית - כבר אי אפשר לוותר על התקנת דלת ביטחון כדי שהדירה לא תהפוך ל"פירצה קוראת לגנב".

מומלץ לכל אחד אם כן, לעשות חישוב של עלות-תועלת ולהחליט מהו הפתרון המתאים ביותר לכיס, ולרכוש הנמצא בבית. אם מחזיקים בבית חפצים יקרים ונדירים, אולי כדאי להשקיע בדלת יקרה, שתעכב קצת יותר את הפורץ. אם הרכוש סטנדרטי וניתן להחלפה, כנראה שעדיף לא להשקיע הון בדלת יקרה.

נציין לעומת זאת, שלחיי אדם, אין תחליף... כשאנחנו בוחרים דלת כניסה, אנחנו מתמקדים לרוב בשאלה כמה טוב היא תוכל למנוע מאנשים לא רצויים להיכנס פנימה, ולא מייחסים חשיבות לצד השני – כמה מהר נוכל אנחנו לצאת החוצה בעת סכנה. וכבר פירטנו בפוסט הקודם על כך שדלת ביטחון עלולה לסכן חיים, בכך שהיא מעכבת בריחה וחילוץ במצבי חירום, כמו במקרה של שריפה.

 כדי לתת לדלת הכניסה שלנו יכולות של דלת חירום, אין צורך אפילו להחליף את הדלת כולה. פתרון חסכוני יותר יהיה להחליף את המנעול בדלת הכניסה למערכת לביאה, מנעול חדשני שמשדרג את דלת הכניסה והופך אותה לדלת חירום המאפשרת מילוט מהיר בזמן סכנה. זה פתרון המספק את אותה רמת ביטחון כנגד פריצות, ומגן גם על החיים. (כן, זה רעיון גאוני, ואנחנו לא משוחדים בכלל...).

והנה דבר המומחים לגבי כללי התנהגות שיקטינו את הסיכויים שיפרצו דווקא אליכם, כדאי לקרוא ולהטמיע.

 

 

אמיר ליבובסקי, מנכ"ל מערכת לביאה - מנעול מציל חיים מבית טיבלוק בע"מ http://www.levia.co.il/ 


מערכת לביאה היא מערכת הנעילה היחידה המאפשרת לצאת מהבית תוך פחות משנייה בהורדת ידית, גם כאשר הדלת נעולה. בהחלפת מנעול בלבד - דלת הכניסה של ביתך תהפוך לדלת חירום.


מנעול לביאה - בטוח, בטיחותי, חסכוני ואמין.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב